Az első lépések Budapest Liszt Ferenc reptértől  a Madrid Metróig. Bud – Mad

Hogyan is néz ki az utazás Budapestről Madridba.

Az első repülőút stresszes tud lenni. Nem elég, hogy az ember olyat csinál ami természetidegen, ráadásul mindenféle kellemetlen dolgot kell végigjárni hozzá.

Malev - ElGatoHungaro

Repülőjegy vásárlás

Ez a legundorítóbb része az egész folyamatnak pedig már sokat javítottak is rajta az évek alatt. Az ember úgy érzi 10 évet öregszik mire kiválasztja a számára legmegfelelőbb járatot,  a rengeteg trükkös fizetős szolgáltatás, poggyászfeladás meg elsőbbségi opció után.

Szerencsére, ha már megvan a jegy, akkor szuper könnyen lehet az okostelefonunkra letölteni a repülőgéptársaság alkalmazását és megcsinálni a „check-in”-t ami rögtön le is tölti a telefonra a beszállókártyát. Vége az idegesítő repülőjegy nyomtatási hercehurcának egy mobilos alkalmazáson belül minden megvan.

Érdemes átböngészni melyik társaságnak pontosan mik a poggyász felé támasztott követelményei és kiválasztani a számunkra legmegfelelőbb et. A Wizzair például díjmentesen csak egy mini kabin poggyászt enged a fedélzetre.

Továbbá meg kell jegyezni,  hogy a Madridi reptér feladott poggyász kezelése „haladó” fokozatú. A cikk  taglalja a poggyász feladást-vételt de ha nem muszáj,  akkor ne adjunk fel poggyászt amikor először utazunk Madridba.

Ha ez mind megvan akkor indulhatunk a reptérre repülni.

Először is fel kell adnunk a nagy bőröndöt. Az információs táblán meg kell nézni melyik Check-in pultnál lehet a Madridi járatra feladni a csomagot. Majd beállni a sorba és amikor sorra kerülünk az útlevél és beszállókártya bemutatásával érzékeny búcsút vehetünk szeretett poggyászunktól, amiért cserébe egy kis matricát kapunk az utazás idejére.

A következő kihívás a fémdetektoros kapu. Aki csak kézipoggyásszal utazik, annak ez az első lépés a reptéren.

A beszállókártya érvényesítése után, ami a beszállókártya szkennelését jelenti, már mehetünk is kipakolni a cuccainkat a nagy szürke tálcákra.

Pro tip: Folyadékot nem lehet átvinni de üres flakont igen. Szendvicsekkel magvakkal általában engedékenyek a tisztviselők de egy rúd Pick szalámi lehet szemet szúr.

Miután túlestünk a fém vizsgálaton újra felölthetjük levetett ruháinkat meg büszkeségünket, és indulhatunk a beszállókapu kereső expedícióra.

A tranzit zónában található fekete információs kijelzők és a telefonra letölthető Bud repülőtéri alkalmazás nagy segítségünkre lesz a kapu fellelésében. Ha nagyon nem megy, akkor sincs semmi gond. Mindig meg lehet kérdezni valakit.

Miután megtaláltuk a beszálló kaput (Boarding gate)  ami Wizzair és Ryanair esetében az isten háta mögött találhat, nincs más dolgunk mint menni a tömeg után és még egy párszor bemutatni, beszkennelni a beszállókártyát (Boarding card) és már a gépen is vagyunk.

Madrid Barajas – Madrid Adolfo Suárez international airport.

Kis szerencsével Röpke kettő és fél három óra múlva földet is ér a repülő.

Ne felejtsük el megtapsolni a pilótát. Ez ilyen magyar dolog.

Ne nagyon kezdjünk el még készülődni mert még vár ránk egy 15 perces kis sétarepülőzés a kifutón mire beér a gép a terminálhoz és elkezdődhet a kiszállás.

Ha feladott poggyászunk van akkor most nagyon kell figyelni. Valahol kifelé menet a plafonról vagy a falra szerelve látnunk kell egy kijelzőt ami a bőrönd fellelhetősegi helyét mutatja. Pl: „Sala 2″

Ha ilyen nincs sehol akkor kezdjünk el visszafelé sétálni mert elhibáztuk a figyelést.

Amennyiben nincs feladott poggyászunk úgy fügyörészve sétálhatunk kifelé követve a” Salida” kijárat feliratot.

Miután kértünk a tranzit zónából a választások tömkelege tárul élén.

Taxi, busz, metró.

A taxi és a busz rögtön a kijárat előtti üvegfalon túl található. A taxi fix díjas a repülőtér és Madrid központja között. Potom 30EUR-ért oda visz minket ahová szeretnénk a városon belül.

A reptéri busz szinén innen indul be a varosba:

• Atocha (203) (Express) 5€
  • Avenida de America (200) 1.5€
  • Canillejas (101) 1.5€

vagy a környező varosokba:

• San Fernando de Henares (822)
  • Alcala de Henares (824)
  • (827)
  • (828)

A metró igényel egy kis sétát a reptér területén:

A fejünk felett logó metró M jelet követve 15 perc alatt könnyedén eljuthatunk a metróig ahol először jegyet kell válltanunk a bejárat előtti automaták egyikéből.

Figyeljünk mert némely automata csak kártyát fogad el fizetési eszközként!

Érdemes 1, 2, 3, 4, 5 vagy 7 napos turista bérletet (Abono turístico vagy angolul Travel Pass)  váltani ami minden tömegközlekedési eszköz korlátlan használatára feljogosít a központi „A” illetve a tágabb „T” zónában. Ez alól kivétel képeznek az AVE és regionális vonatok.

A metró jegyrendszere az NFC technológiájú kártyás rendszeren nyugszik. Aki a metró szolgáltatásait igénybe szeretné venni szüksége van a Tarjeta Multi nevű kártyára és lehetőség van a kártya csoportos használatára is.  Maga a kártya 2.5€ euróba kerül és 10 évig érvényes.

Amennyiben Abono Turístico veszünk a Tarjeta Multi kártya ára már benne van a bérlet árában. A bérlet lejárta után maga a kártya ismét feltölthető és használható mint jegy, vagy bérlet.

Amennyiben csak jegyet veszünk úgy a jegy ára mellet számolnunk kell a 2.5€ extra,  Tarjeta Multi árával is.

A bérlet gész napra érvenyes ami azt jelenti, hogy az aznapi éjszakai járatokra is hasznalható 05.00 óraig. Szóval ha például péntekig érvényes a jegy akkor szombat reggel 05.00-ig használható.

Ami még érdekes az az, hogy nem vásárlas időpontjától hanem az első használattól számít az érvényességi ideje. Szóval ha megvesszük hétfőn, de csak szerdán kezdjük el használni akkor szerdától kezdődik az érvényességi időszak.

Bővebb információt itt találtok a kártyával kapcsolatban: Abono Turistico

Miután sikerült megváltani a turista bérletet vagy jegyet már készen is állunk az első metrózásra.

Egyszerűen csak hozzá kell érinteni a frissen vásárolt Tarjeta Multi-t a kapun található zöld műanyag laphoz. Ez a mozdulat egyben nyitja is a kaput és már libbenhetünk is át a Madridi metró bejáratán.

Érdemes megjegyezni, hogy Madridban nagyon jók a zsebtolvajok. Próbáljuk a feltűnést kerülni, tömegben résen lenni, főleg ha előtte a pénztárcával vagy telefonnal babráltunk és csak a legszükségesebb dolgokat magunknál tartani.